daanbeerkens.reismee.nl

eerste week

hoi allemaal,

ik werd goed ontvangen. het is een grote residentie en de begleiders zijn heel aardig en verantwoordelijk voor ons. ik heb leuke studenten ontmoet in de residentie. er zitten op dit moment twee studenten bij mij op de kamer. een belg en een amerikaan. eerst zou er nog op dinsdag een amerikaan bij ons op de kamer komen, maar die wilde ergens anders. er zijn 55 spanjaarden en de rest uit andere landen. we doen met 17 studenten de activiteiten. de andere 50 spanjaarden zijn allemaal 18 en die doen andere Activiteiten, we zien ze dan ook alleen met dinner,lunch en ochtendeten en verder bij de franse lessen. in het begin moest ik even wennen, maar tot nu toe vind ik het hartstikke leuk hier. zondag ben ik om 17:00 aangekomen en mocht ik gelijk mijn kamer inruimen. het dinner begon om 19:00. het is een kantine waar je met een dienblad langs een buffet loopt. om 20:30 gingen we spellen doen om elkaars namen beter te leren kennen. om 22:30 moesten we terug op onze kamer zijn. maandagochtend begonnen we om 9:00 met een toets waar uiteindelijk klassen uit werden gemaakt. ik zat bij mr. Boris. om 12:00 hadden we lunch en om 13:30 hadden we een tour in paris met een private coach in een bus, waar ze allemaal bekende gebouwen toonden. om 19:00 gingen we weer avondeten en daarna om 20:30 hielden we een speurtocht rond het kasteel (het leek op cluedo) we moesten om 22:30 weer op onze kamer zijn. dinsdagochtend gingen we eerst ontbijten en daarna naar de franse lessen. ik zit langs een Ghanees meisje. na de franse lessen hadden we lunch en om 13:30 gingen we sportactiviteiten doen in een groot park. sportactiviteten zoals voetbal, basketbal, trefbal en een spel dat leek op verstoppertje. om 19:00 gingen we avondeten.om 20:30 bespraken we het idee van een voorstelling over het circus, waar we taken verdeelden en uitvoerden. ik zat bij de decoratie.om 22:30 moesten we terug naar onze kamers. woensdagochtend om 9:00 moesten we weer naar de franse lessen. halverwege de lessen gingen we een klein toneelstukje verzinnen en oefenen voor vrijdagochtend, waar alle klassen iets laten zien. ik moest een toneelstukje verzinnen met het Ghaneese meisje. om 12:00 hadden we lunch en om 13:30 gingen we naar paris en daar deden we een speurtocht. we moesten opdrachten goed beantwoorden om verder te komen.daarna gingen we avondeten en daarna verder in de decoratie voor vrijdag avond. een begleider leerden me een beetje jongleren. we gingen om 22:30 weer naar onze kamers. donderdagochtend gingen we weer naar de franse lessen halverwege de lessen gingen weweer verder met het oefenen van de toneelstukjes. daarna lunch om 12:00. om 13:30 gingen we naar het kasteel van versailles. het was een groot en prachtig kasteel van binnen als buiten. om 19:00 gingen we eten en om 20:30 deden moesten vanallerei raadsels oplossen die verspreid waren over het kasteel. uiteindelijk moesten we de geest verdrijven. om 22;30 zaten we weer op onze kamers. vanochtend hadden we eerst ontbeten en daarna waren we naar de franse lessen gegaan. halverwege de lessen gingen we de toneelstukjes showen die we hadden geoefent. het was erg leuk te zien wat andere klassen hadden verzonnen. na de lunch zouden we eigenlijk sportactivteiten doen, maar op een of andere reden ging dat niet door. dus we bleven op de residentie spelletje en sport doen. dadelijk eten en daarna de voorstelling van het circus. zo'n dag gaat snel, maar toch ben je aan het eind van de dag heel moe.

ik hoop dat ik jullie voldoende op de hoogte heb gebracht.

groetjes Daan

Reacties

Reacties

papa

Hoi Daan, leuk een bericht van je te lezen! Ik ben erg trots op je wat je er zoals doet; en als ik het zo lees is dit echt iets voor jou! toch? Vragen die ik heb zijn onder andere; hoe gaat het met het frans? wat zijn de leeftijden van de andere kinderen en kun je het er goed mee vinden? Het was deze week heel erg rustig op het werk, veel klanten zijn op vakantie, en dus was het een beetje saai. Gelukkig is het nu weekend en zo meteen ga ik wat eten in de stad. groetjes papa

papa

..en ook nog belangrijk; ik mis je! gr papa

papa

PS: heb je ook veel foto's en film gemaakt?

Omi,

Super Daan,
Heb net je verhaal gelezen wat een ervaring ben erg trots op jouw en wat maak je allemaal mee!!!
Fijn dat het goed met je gaat, ik mis je wel!
Liefs Omi

Robert

Ik heb je verhaal gelezen en je foto's gezien.
Ziet er goed uit allemaal. Vanavond mogen Esther en
ik op stap (kermis,Hihihi). Kas en Senn gaan bij oma logeren. Wel balen is dat ik maandag gewoon moet gaan werken. Mijn 3 weken vakantie zit er weer op.
Heel veel plezier,
gr,
Robert

Daan

Hoi allemaal,

bedankt voor de leuke reacties. ik mis jullie ook allemaal. leuk kermis! ik zou zo mee willen gaan. deze reis is mij echt een ervaring rijker. ik wens jullie nog veel plezier deze vakantie en ik zie jullie over een week alweer. wat gaan vakanties toch snel!

groetjes Daan

Opa

Hoi Daan,
Heb je reisverslag van de eerste week eens op m'n gemak gelezen en kan "alleen maar" concluderen dat je erg goed bezig bent en dat je op z'n minst weer een geweldige ervaring rijker aan het worden bent.
Dat zie ik natuurlijk ook aan de foto's van Eiffeltoren tot en met Notre Dame, maar vooral aan de foto's waar je fris en vrolijk op staat.;-)
Ben blij als je weer heelhuids terug bent maar tot dan,
geniet er van, met volle teugen als het kan!

Groetjes en "hug" Opa.

pap

Hoi Daan, nog leuke dingen meegemaakt? het is hier grijs en somber - blijf nog maar lekker daar! groetjes je vader

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active